SPECIALITÁSOK
Intézményünkben – sajátos helyzetünk miatt – szükségesek az alábbi, képzési profilunkhoz leginkább illeszkedő speciális tanórai és tanórán kívüli foglalkozások:
![]() | ![]() |
A tanulási képességet fejlesztő habilitációs foglalkozások
(Pedagógiai célú habilitációs foglalkozás (a szakértői bizottság véleménye, egyéni szükséglet felmérése alapján)
- Testséma, téri-, időbeli tájékozódás fejlesztése
- Finom- és nagymotorika fejlesztése
- Kommunikáció, játék
- Számolási készség fejlesztése
- Kommunikációs képességek fejlesztése
- Figyelem, érzékelés, észlelés, emlékezet, gondolkodás fejlesztése
- Szociális képességek fejlesztése
Egyéni felzárkóztatás és a tehetség kibontakoztatása
- Tehetséggondozás
- Hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása
![]() | ![]() | ![]() |
Logopédiai foglalkozások
Gyógytestnevelés
Zenei képességek fejlesztése
EEG – Biofeedback
Művészeti képességek fejlesztése
Tehetséggondozó szakkörök
- Informatika szakkör
- Irodalmi színpad
- Angol szakkör
- Barkács szakkör
- Ritmus zenekar
- Tömegsport
- Floorball
- Sportpoharak
Etnikai szolgáltatások (cigány kisebbségi oktatás)
Kisebbségi oktatásunk biztosítja a kisebbség történelmének, szellemi és anyagi kultúrájának megismerését, a hagyományőrzést és –teremtést, az önismeret kialakítását, a kisebbségi jogok megismerését és gyakorlását. A heti 2 óra kötelező jellegű foglalkozás 8 évfolyamon keresztül intenzív és alapos ismeretszerzést és képességfejlesztést tesz lehetővé. E kisebbségi oktatás segíti az etnikai kisebbséghez tartozó tanulókat abban, hogy megtalálják, megőrizzék és fejlesszék identitásukat, vállalják másságukat, elfogadják és másoknak is megmutassák értékeiket. A népismeret tantárgy tanulása a többségi társadalomhoz tanulók számára pedig lehetővé teszi, hogy toleránsak és nyitottak legyenek a mássággal szemben, amely alkalmassá teszi őket más nemzetiségek és népek elfogadására. A népismeret tantárgy feladata identitás- és értékközvetítés hatással van a módszerek megválasztására. A nyitott oktatási formákban történő tanítás olyan ismeretszerzést biztosít, amely az élménytől a cselekvésen és megértésen át a tapasztalathoz vezet. Így fokozatosan kialakulnak a tanulókban azok a kompetenciák, amelyek alkalmassá teszik őket önálló projektek lebonyolítására.
![]() | ![]() | ![]() |